4 245 Prokliky na web do sekce Kariéra
Efektivní námořnická náborová kampaň roku 2023
-
AgenturaXART s.r.o.
-
KlientXART s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
Získané životopisy60
-
Noví kolegové15
-
Nárůst firmy40 %
-
Externí rozpočetcca 24 000 Kč
Hodnocení experta
Celkové skóre | 45 % |
Autenticita obsahu (40 %) | 50 % |
Kvalita kreativy (20 %) | 25 % |
Práce s obsahem (30 %) | 50 % |
Efektivita komunikace (10 %) | 50 % |
Klient
XART s.r.o.
Cíle projektu
Posílení týmu XART
Oslovení a vzbuzení zájmu u kvalifikovaných lidí
Nalezení správných parťáků do jednotlivých divizí XART
Úspěšný onboarding přijatých uchazečů
Ihned po nalodění na palubu XARTu jsem ocenil výborný kolektiv, díky kterému byla adaptace v novém prostředí velmi příjemná. Největším pokladem, který jsem poté nalezl, byla otevřenost firmy k inovacím a tím i mému profesnímu rozvoji.
Vizuální výstupy
Výsledky
150 000 Dosah všech realizovaných kampaní na sociálních sítích
570 000 Zobrazení reklam
HR kampaně nás v roce 2023 úspěšně provázely mnoha významnými celorepublikovými událostmi, na což jsme patřičně hrdí. Přinesly nám například 3. místo v soutěži WebTop100, 3. místo v RA Awards, prezentaci na Konferenci PM ad. Za největší úspěch ovšem považujeme to, že nám přivedly úžasné nové kolegy, kteří jsou touto dobou už nedílnou součástí našeho týmu.
Realizace
Ambice našeho jednatele Aleše stát se nejvyhledávanější agenturou na Vysočině není u nás ve firmě žádným tajemstvím. Koncem roku 2022 se proto pár chytrých hlav dalo dohromady (a že jich tady máme požehnaně) a zrodil se koncept námořnické kampaně pro posílení naší posádky.
Jedním z hlavních důvodů, proč hledáme nové lidi, je mimochodem fakt, že jsme se díky agilnímu řízení projektů a procesů vyprofilovali na agenturu, která umí řešit aplikace na míru. Počet klientů tím úměrně stoupl. A abychom mohli dostát svým závazkům při tvorbách webových řešení, aplikací na míru, marketingových strategií či reklamních předmětů, nutně jsme potřebovali další šikovné námořníky.
Proč námořnická tematika?
Najít schopné pracovníky do digitální agentury na Vysočině se může zdát jako hledání pokladu na moři bez mapy. Stáli jsme tak před velkou výzvou: vytvořit kampaň, která zaujme a přivede naší personalistce Peti kvalitní uchazeče. Myšlenka s námořníky a lodními výpravami krásně korespondovala s pozicemi, které jsme si dali za cíl obsadit:
- Vždyť vedoucí marketingových projektů je vlastně kapitán u kormidla.
- Obchoďák musí vyšplhat na stěžeň a dalekohledem hledat úspěchy v moři byznysu.
- Zkušený PPCčkař se musí orientovat v moři vyhledávačů a jasně nasměrovat své kampaně za skrytými poklady.
- Produkční má zase na starosti plachty: buď je nastaví na vítr dalších obchodních možností, anebo - při bezvětří - je vezme a potiskne, protože tisková divize je také součást XARTu. Ani zrnko nazmar.
Jaké kanály jsme využili?
Prostřednictvím Facebooku a Instagramu jsme kromě neplacených příspěvků šířili námořnické kampaně i placeně. Jako doplněk formou neplacených příspěvků jsme totéž prezentovali i na sociální síti LinkedIn, která si své publikum pro naše specifické pozice také našla.
Pruhovaná kampaň byla na svém začátku (leden 2023) realizována formou sbírky a byla předzvěstí velké vlny na moři náboru, kterou jsme rozpoutali a na níž jedeme ještě dnes. Jedna z prvních pozic, kterou jsme obsadili a jejíž kampaň jsme pro vysoký zájem a dostatek uchazečů stopli, byl pro zajímavost produkční.
Jak si kampaně vedly v řeči čísel?
Za využití minimálních externích nákladů a s maximálním nasazením interních kreativních lidí a specialistů zaznamenáváme víc než dobré výsledky naší mořské náborové kampaně:
- Pro deset hledaných pozic jsme prostřednictvím placených kampaní na Facebooku vynaložili částku necelých 25 000 Kč.
- Na náš web se díky tomu dostalo přes 4 245 lidí a naší personalistce dorazilo 60 životopisů.
- To znamená, že konverzi (v tomto případě poslání CV) provedl cca každý 43. návštěvník webové stránky.
- Počet nových kolegů v letošním roce je k dnešnímu dni 15.
- Velikost naší firmy jsme zvýšili o 40 %.
- Přepočtené náklady na nástup činí ani ne 1700 Kč na jednoho námořníka.
V čem tkví úspěch našich kampaní?
- Precizně nastavené interní personální procesy
- Odpověď na CV do 48 hodin (personální etika)
- Průběžná komunikace během 3kolového výběrového řízení
- Transparentní jednání v rámci personálního řízení: každý vždy ví, na čem je, a zamítáme pravdivě - i díky tomu hodně lidí posílá CV znovu
HR kampaně pro naše klienty
Všechny zkušenosti a principy úspěšných efektivních kampaní s nízkým rozpočtem aplikujeme také na HR projekty našich klientů. Kreativou, zkušenostmi a širokým záběrem našich znalostí pomáháme desítkám firem v blízkém i vzdálenějším okolí s budováním brandu i náborovými procesy. Součástí našich služeb jsou i pravidelné workshopy na HR témata - několikrát ročně sdílené online, na podzim pak formou HR snídaně přímo u nás "na palubě".