88 % Pozice hesel ve vyhledávání v TOP 10
Marketingový slovník Lesensky.cz
-
AgenturaLESENSKY.CZ s.r.o.
-
KlientLESENSKY.CZ s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
Podíl organické návštěvnosti webu+ 80 %
-
Objem placené návštěvnosti- 72 %
-
Meziroční úspora za inzerci27 %
-
Akvizice a přímé konverze+ 66 %
Hodnocení experta
Celkové skóre | 70 % |
Technické řešení (20 %) | 75 % |
Indexace webu a crawl budget (20 %) | 75 % |
Práce s obsahem a klíčovými slovy (20 %) | 100 % |
Implementace CARE fáze na webu (20 %) | 50 % |
Odkazový profil (20 %) | 50 % |
Klient
Lesensky.cz
Cíle projektu
Zvýšení organické návštěvnosti webu
Snížení nákladů na inzerci
Posílení brand awareness Lesensky.cz
Nové zakázky a rozšíření remarketingových publik
„Slovník jsme spustili v březnu 2021. Přinesl nám návštěvnost, kterou jsme dokázali využít na maximum.“
Vizuální výstupy
Výsledky
+1250 % Google Search Console
33 % Collabim market share
+100 % Nárůst odkazového profilu
Marketingový slovník potvrdil, že obsah je stále král. Díky kvalitnímu obsahu připravenému na základě poctivé analýzy jsme se dostali na přední pozice na Googlu. Dokonce jsme například s výrazem „tisková zpráva“ předběhli i samotnou Wikipedii. Co víc si může PR a marketingová agentura přát?
Realizace
Témata & cílové skupiny
Marketingový slovník Lesensky.cz je online oborová znalostní databáze s 66 hesly z oblasti PR, marketingu, reklamy a web designu. Hesla jsme vybrali na základě vyhledávanosti a oborové relevantnosti a zároveň tak, aby byla spojitelná s reálnými produkty a zakázkami naší agentury.
Slovník míří na 4 různé cílové skupiny. První cílovou skupinou jsou potenciální klienti agentury. Na ně pak navazují PR a marketing zaměstnanci, kteří mohou tvořit poradní hlas pro potenciální klienty. Třetí cílovou skupinou jsou studenti a junioři v PR a marketingu, čtvrtou pak média, prostřednictvím kterých posilujeme brand awareness.
Cesta návštěvníka
Slovník slouží jako vstupní brána návštěvníků na náš web. Z jednotlivých hesel vedeme návštěvníky na další hesla, čímž posilujeme naši pozici experta. Zároveň je ale vybízíme ke konverzi – poptávce po našich službách. Kontaktovat nás mohou e-mailem, po telefonu nebo s pomocí kontaktního formuláře, přičemž kontakty jsou v textech umístěny hned dvakrát ve formě banneru a CTA tlačítka. Texty hesel jsou navíc provázané s případovými studiemi a blogovými články, které poskytují podrobnější a odbornější nástavbu daného fenoménu. V případě, že návštěvník slovník opustí, využíváme jeho návštěvu jako získané publikum pro remarketing.
Remarketing a sledování výkonnosti
Prostřednictvím remarketingu nabízíme odkazy na případové studie, odborné články, zároveň však také propagujeme naše produkty a brand. Pokud se k nám návštěvník přes remarketing nevrátí, ale v budoucnu bude opět hledat něco souvisejícího s marketingem, je vysoká pravděpodobnost, že nás opět najde na TOP pozicích vyhledávání. Výkon a stav slovníku sledujeme a vyhodnocujeme pomocí několika nástrojů (Collabim, Google Analytics, Ahrefs a další). Hesla pravidelně aktualizujeme o nové případové studie a optimalizujeme v závislosti na výsledcích. Díky tomu jsou pro vyhledávače stále atraktivní a nepropadají se na nižší pozice.
TOP pozice ve vyhledávání
Před spuštěním slovníku jsme se na relevantní klíčová slova z oboru PR a marketing na první stránce vyhledávání neumisťovali. Dnes se podle dat z Collabimu 63 % hesel slovníku drží v TOP 3 pozicích na Google a 88 % hesel je umístěno v TOP 10. Z průměru asi 200 návštěv měsíčně jsme se dostali na 2 500, z nichž drtivá většina pochází právě ze slovníku. Díky zlepšení SEO se také podařilo snížit náklady na placenou inzerci o 80 %. Za dva roky fungování slovníku narostl počet domén odkazujících na náš web na dvojnásobek. Vyplatilo se i umístění odkazu na kontaktní formulář přímo na stránky hesel. Zaznamenali jsme totiž i několik okamžitých poptávek po našich službách.