↑ TOP7 Jsme mezi TOP7 PR agenturami
Lesensky.cz – PR 360 pro růst brandu i byznysu
-
AgenturaLesensky.cz
-
KlientLesensky.cz
Čeho jsme dosáhli
-
Nových poptávek+ 30 %
-
Průměrný obrat na zakázku+ 42 %
-
Úspora za inzertní budget27 %
-
Relevantní návštěvnost webu+ 200 %
Hodnocení experta
Celkové skóre | 83 % |
Smysl kampaně (30 %) | 100 % |
Odvaha kampaně (30 %) | 75 % |
Dopad kampaně (30 %) | 75 % |
Přenositelnost (10 %) | 75 % |
Klient
Lesensky.cz
Cíle projektu
Posílení a repositioning brandu Lesensky.cz
Posílení prodejů nových produktů (marketing, weby)
Zisk větších klientů a růst průměrného obratu na klienta
Snížení nákladů na obchod a marketing
Díky kvalitní obsahové strategii a promyšlenému propojování marketingových nástrojů se nám podařilo prosadit nové produkty a zvýšit tržby agentury. Ve strategii budeme pokračovat i nadále, protože funguje, posiluje náš brand a přináší nám nový byznys.
Vizuální výstupy
Výsledky
+ 13 % Direct návštěvnost webu
+ 8 GRP Roční mediální zásah
+ 9 % Collabim market share
Jsem nadšený, že náš interní tým s komunikační strategií pro Lesensky.cz splnil nejen KPIs, ale také zaujal odbornou porotu WEBTOP100.
Realizace
Cíle projektu
Lesensky.cz si za léta fungování dokázala zajistit dobrou regionální pozici (jižní Morava) jako vysoce profesionální PR agentura. Na začátku roku 2020 firma výrazně posílila marketingové a webové služby, proto se původní positioning stal zastaralým. Bylo nutné repozicovat z regionální PR agentury na celorepublikovou PR a marketingovou agenturu.
Zároveň bylo nutné podpořit prodej nových produktů (weby, marketing). Spolu s rozšířením produktů jsme také potřebovali změnit a oslovit novou cílovou skupinu zákazníků a změnit strukturu a obsah zakázek. Fokus měl nově směřovat ze středních na velké firmy a komplexnější, strategičtější a dlouhodobější zakázky.
Výzvy projektu
Hlavní výzvou byl počáteční nedostatek dat pro case studies. Webové a marketingové oddělení se teprve rozbíhalo, proto mohlo prezentovat jen menší projekty, větší projekty měly NDA doložku. Proto jsme zpočátku case studies navrhli s převažujícím a výrazným grafickým obsahem, který velmi atraktivně demonstroval výstupy z kampaní.
Menší zakázky jsme prezentovali formou vizuálních showcase na sociálních sítích. Branding jsme demonstrovali na našem vlastním 80stránkovém brandmanuálu. S přibýváním zakázek jsme mohli přidat více textu a analytických dat. Vizuální komunikace naší práce se ale osvědčila, a proto stojí v popředí i dnes.
Strategie & nástroje
Cílem strategie bylo maximalizovat efekt contentu. Základem byl vznik nového webu, který komunikal novou vizi a nabídku. Na web jsme umístili content a směřovali na něj veškeré kampaně. Ostatní nástroje sloužily jako podpora cílící na web, kde vznikaly poptávky.
Do strategie jsme zařadili content marketing (case studies, blog, novinky, rozhovory), newsletter, PR, sociální sítě, SEO, PPC kampaně a remarketing. Vznikl roční tematický plán, v němž na sebe témata navazovala, a zároveň byla důkladně provázána napříč všemi komunikačními nástroji. Každé téma mělo stanovené cíle a definované, zda podporuje brand, produkt či obchod. Z tématu vznikaly variace pro různé cílové skupiny.
Výsledky
Strategie naplnila očekávání a zadané cíle. Podařilo se repozicovat na celorepublikovou fullservis agenturu.
Začaly se prodávat nové produkty a zvětšil se rozsah a objem zakázek. Průměrný měsíční obrat na klienta PR vzrostl o 18 % (oproti roku 2020), na klienta marketingu o 27 %. Rozsah a velikost průměrné webové zakázky narostly o 72 %.
Díky komunikační strategii jsme také získali nové klienty, například Hollandia, Kofola, dm drogerie markt či E.ON (ACON). Značně posílil i náš mediální dosah a pozice ve vyhledávačích.
Learnings
-
Kvalitní obsah může snížit náklady na inzerci, zvláště pokud se s ním pracuje strategicky a napříč různými kanály.
-
Obsahovou strategií lze zásadně podpořit launch a prodej nových produktů i bez navýšení inzertního budgetu.
- SEO lze využít nejen jako nástroj pro akvizici návštěvnosti, ale i jako PR kanál a generátor publik pro remarketing. Přesně tak funguje náš Marketingový slovník.