Inspirace od WebTop100

Recenze Škoda Enyaq iV s Alexem Kerstenem

Představovat nový vůz uprostřed pandemie a napříč trhy? Pěkná výzva. Novinářské eventy nepřicházely v úvahu, velká novinka v portfoliu mladoboleslavské automobilky si ale žádala pořádné promo. Všechny podstatné informace o prvním elektromobilu Škoda Auto se měly dostat k dealerům, novinářům i (potenciálním) zákazníkům.
1
1. místo Influencer marketing roku 2022

Čeho jsme dosáhli

  • Lehce modifikovatelné digitální assety
    Celkem jsme vytvořili přes 200 kusů obsahu pro různé kanály.
  • Nevídaně svěží recenzní formát
    Nabízíme všechny informace o novém modelu.
  • Zvýšení zájmu o ENYAQ iV
    Videa zaznamenala více než půl milionu zhlédnutí.

Hodnocení experta

Celkové skóre 81 %
Kvalita kreativy (25 %) 100 %
Strategie komunikace (25 %) 75 %
Efektivita komunikace (25 %) 75 %
Viditelné označení reklamy (25 %) 75 %

Klient

Škoda Auto a.s.

Největší česká automobilka a technologická společnost. Sídlí v Mladé Boleslavi, kde má i hlavní výrobní závod. Své modely prodává do celého světa.

Cíle projektu

Navrhnout nevšední recenzní formát

Představit nový model vozu uprostřed pandemie

Informovat novináře i zákazníky

„Podařilo se nám najít cestu, jak nové modely představovat efektivněji a atraktivněji. Nejen uprostřed pandemie. Využili jsme autoritu mezinárodního influencera z oblasti automotive, který nám pomohl zasáhnout ještě větší počet lidí.“

Jaromír Fischer Editor-in-Chief, C3 Prague

Vizuální výstupy

  • Recenze s Alexem Kerstenem zahrnuly pestrou škálu formátů.
    1/7 Recenze s Alexem Kerstenem zahrnuly pestrou škálu formátů.
  • Obsah se šířil i přes influencerovy kanály.
    2/7 Obsah se šířil i přes influencerovy kanály.
  • Všechny assety byly lehce modifikovatelné.
    3/7 Všechny assety byly lehce modifikovatelné.
  • Představili jsme model novinářům i laické veřejnosti.
    4/7 Představili jsme model novinářům i laické veřejnosti.
  • Zaměřili jsme se kratší i delší formáty.
    5/7 Zaměřili jsme se kratší i delší formáty.
  • Součástí balíčku assetů byly i rozhovory s odborníky.
    6/7 Součástí balíčku assetů byly i rozhovory s odborníky.
  • Podařilo se nám zvýšit zájem o nový vůz i elektromobilitu.
    7/7 Podařilo se nám zvýšit zájem o nový vůz i elektromobilitu.

Výsledky

535 000 Počet zhlédnutí videí na kanálech ŠA

23% Míra prokliku do konfigurátoru automobilky

180 000 Počet oslovených relevantních uživatelů skrze kanály influencera

„Jako motoristický novinář a moderátor pracuji už přes deset let. Kombinace krátkých a delších videoformátů mi přijde nesmírně užitečná pro tradiční novináře i bloggery. Skvěle odpovídá tomu, jak dnes novináři, tvůrci i koncoví uživatelé konzumují obsah a hledají podklady.“

Alex Kersten spoluautor projektu

Realizace

Jak představit první elektrický vůz Škoda Auto během pandemie? Kvůli nejrůznějším omezením nebylo možné nachystat běžné PR a marketingové aktivity, které se opírají zejména o fyzický kontakt. Proto jsme ve spolupráci s Alexem Kerstenem, britským novinářem a šéfredaktorem populárního webu Car Throttle, připravili balík obsahu pro různá publika. Od novinářů, lokálních marketingových týmů až po koncové zákazníky.

 Nachystali jsme 60vteřinové videorecenze, optimalizované pro Facebook, Instagram a Twitter Škoda Auto. Doplnili jsme je i podrobnou třicetiminutovou videorecenzí nebo videorozhovory s exteriérovými a interiérovými designéry vozu Enyaq iV, které jsme publikovali na YouTube kanálu značky. Vytvořili jsme mimo jiné také lehce modifikovatelné assety pro zpravodajská média.

Díky autoritě Alexe Kerstena a vysoce relevantní skladbě jeho sledujících jsme mohli oslovit jak koncové uživatele, tak i samotné novináře, kteří měli kvůli pandemii ztížený přístup k informacím i testovacím jízdám. Skrze takto pojatý ekosystém kampaně jsme dokázali doručit relevantní obsah různým typům uživatelů – ať už informace o novém modelu aktivně hledali, nebo jsme jim je ukázali poprvé.

Recenze s Alexem Kerstenem doplňují další obsah magazínu Škoda Storyboard, který tvoříme pro milovníky automobilů. Dlouhodobě se nám daří zvyšovat organický dosah blogu, fanouškům o značce prozrazovat atraktivní detaily a budovat stabilní čtenářskou základnu.

https://c3prague.com/case-studies/magazin-pro-milovniky-skoda-auto-storyboard/

C3 Prague s.r.o.

Jsme C3 Prague. Dáváme značkám obsah.

Chci vědět víc