Inspirace od WebTop100

Nový maskot v hlavní roli

Klientovi OPOP, který vyrábí kotle na tuhá paliva (dřevo, uhlí, pelety), pomáháme dlouhodobě řešit marketingové aktivity, zejména výkonnostní placené i neplacené marketingové kanály. S ohledem na růstové ambice se na nás klient obrátil se zadáním významně posílit známost značky, což se dlouhodobě projeví na navýšení zájmu o produkty OPOP.
1
1. místo Videoreklama roku 2024
  • Agentura
    Proficio Marketing s.r.o.
  • Klient
    OPOP s.r.o.
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Nárůst Brand Share of Search
    12,6 p.b.
  • Navýšení návštěvnosti webu
    100 %

Hodnocení experta

Celkové skóre 76 %
Kvalita/Pojetí kreativy (35 %) 100 %
Míra zaujetí (30 %) 50 %
Plnění cílů (35 %) 75 %

Klient

OPOP

Česká společnost OPOP je výrobce, inovátor a dodavatel kotlů na tuhá paliva do celého světa už od roku 1959. Sídlí ve Valašském Meziříčí a chlad z Beskyd na ně dýchá každý den. Proto vyrábí kotle, které dokážou spolehlivě prohřívat domy jejich zákazníků.

Cíle projektu

Zvýšení podílu značky na trhu ba vytvořit asociaci svého produktu se značkou

Zvýšení vyhledávání a návštěvnosti webových stránek a zvýšení počtu leadů

„Jsem velmi rád, že se nám podařilo navázat skutečné a dlouhodobé partnerství se společností OPOP. Již více než pět let společně posouváme značku kupředu. Díky jasné strategii a definované taktice řídíme klíčové marketingové procesy krok za krokem a dosahujeme měřitelných výsledků,“

Richard Kafoněk B2B Strategy Director

Vizuální výstupy

  • Ukázky kreativy v rámci kampaně
    1/4 Ukázky kreativy v rámci kampaně
  • Ukázky kreativy v rámci kampaně
    2/4 Ukázky kreativy v rámci kampaně
  • Ukázky kreativy v rámci kampaně
    3/4 Ukázky kreativy v rámci kampaně
  • Ukázky kreativy v rámci kampaně
    4/4 Ukázky kreativy v rámci kampaně

Výsledky

12,6 p.b. Nárůst Brand Share of Search

100 % Navýšení návštěvnosti webu

Tento projekt byl velmi vzrušující zejména proto, že jsme se rozhodli odlišit od konkurence vytvořením zcela nového brand assetu. Což nám následně umožnilo nastavit mnoho nových možností odlišné komunikace. Od televizního sponzoringu, přes aktualizované webové stránky, které nyní zahrnují novou postavičku v hlavní roli až po velké živé akce, na nichž se roztomilý maskot výrazně projevuje.

Marián Kolev Creative Director

Realizace

Nová kreativní koncepce

Na základě analýzy silných stránek firmy, komunikace konkurence a faktorů, které jsou pro zákazníky klíčové, jsme přišli s novou kreativní strategií vycházející z osvědčených postupů v oblasti online videa

  • zvukové a vizuální označení hned na začátku spotu

  • budování silného charakteru značky.

Maskot byl vytvořen speciálně jako symbol produktu, pece, se skleněnými dvířky na břiše, které ukazují hořící oheň. Provází veškerou komunikaci značky, prezentuje produktové výhody a současně značku dostatečně odlišuje, přičemž se nedá konkurencí zkopírovat.

Maskot říká pouze jednu věc, Oooopeeooopeee, což je transliterace názvu značky OPOP. Říká ji na samém začátku spotu a na samém konci.

Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli vytvořit maskota, je to, že hlavní konkurenti mají velmi podobné produkty, identitu značky i styl komunikace, takže je opravdu snadné splést si jednu značku s druhou. Maskot by měl naši značku od sebe navzájem odlišit a poskytnout nám konkurenční výhodu v podobě zapamatovatelnosti.

Nový maskot se objevuje samozřejmě na webu a v online reklamě (RTB bannery, YouTube videa, sociální sítě, apod.), ale také v TV sponzoringu a offline (veletržní stánek, tištěné prospekty, nálepky).




Video napříč funnelem

V rámci samotného řešení kampaně jsme komunikaci rozdělili do tří hlavních částí: awareness, consideration a conversion.

Byly zpracovány spoty v různých délkách a formátech (10s 15s, 6s bumper, na  šířku, na výšku, čtverec, různé produkty):

  • TV sponzoring (10s) pro fázi Awareness

  • YouTube video action a spoty pro Meta představující výhody produktového portfolia OPOP pro fázi Consideration

Pro fázi Awareness byla hlavní část rozpočtu alokována do TV sponzoringu oproti nižším rozpočtům na videokampaně na Youtube.

Pro fázi Consideration jsme již ve větší míře použili Video action kampaně, video kampaně na Meta a Demand Gen kampaně, jako nejlepší možnosti, jak získat nové potenciální zákazníky a zvýšit návštěvnost webu.

Skvělé výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat

Od března do června 2024 jsme spustili video kampaň, která měla výrazný vliv na hledanost značky OPOP. V březnu, kdy kampaň začala, došlo k výraznému nárůstu hledanosti, což lze přičíst efektivitě spuštěné kampaně s vhodně nastaveným cílením. V následujících měsících hledanost mírně poklesla, ale stále zůstala na vyšší úrovni ve srovnání s předchozími měsíci.

Už po prvním měsíci kampaně došlo k významnému nárůstu Brand Share of Search, konkrétně o 12,6 %. Kampaň zajistila vysokou vizibilitu napříč reklamními kanály a zvýšení návštěvnosti webu (celková návštěvnost vyrostla přibližně o 100 %) při vysoké míře zapojení uživatelů.

Proficio Marketing s.r.o.

Chcete také zatopit pod kotlem vašeho marketingu?

Ozvěte se nám!