12,6 p.b. Nárůst Brand Share of Search
Nový maskot v hlavní roli
-
AgenturaProficio Marketing s.r.o.
-
KlientOPOP s.r.o.

Čeho jsme dosáhli
-
Nárůst Brand Share of Search12,6 p.b.
-
Navýšení návštěvnosti webu100 %
Hodnocení experta
Celkové skóre | 76 % |
Kvalita/Pojetí kreativy (35 %) | 100 % |
Míra zaujetí (30 %) | 50 % |
Plnění cílů (35 %) | 75 % |
Klient

OPOP

Cíle projektu
Zvýšení podílu značky na trhu ba vytvořit asociaci svého produktu se značkou
Zvýšení vyhledávání a návštěvnosti webových stránek a zvýšení počtu leadů
„Jsem velmi rád, že se nám podařilo navázat skutečné a dlouhodobé partnerství se společností OPOP. Již více než pět let společně posouváme značku kupředu. Díky jasné strategii a definované taktice řídíme klíčové marketingové procesy krok za krokem a dosahujeme měřitelných výsledků,“
![]()
Vizuální výstupy
Výsledky
100 % Navýšení návštěvnosti webu
Tento projekt byl velmi vzrušující zejména proto, že jsme se rozhodli odlišit od konkurence vytvořením zcela nového brand assetu. Což nám následně umožnilo nastavit mnoho nových možností odlišné komunikace. Od televizního sponzoringu, přes aktualizované webové stránky, které nyní zahrnují novou postavičku v hlavní roli až po velké živé akce, na nichž se roztomilý maskot výrazně projevuje.
![]()
Realizace
Nová kreativní koncepce
Na základě analýzy silných stránek firmy, komunikace konkurence a faktorů, které jsou pro zákazníky klíčové, jsme přišli s novou kreativní strategií vycházející z osvědčených postupů v oblasti online videa:
zvukové a vizuální označení hned na začátku spotu
budování silného charakteru značky.
Maskot byl vytvořen speciálně jako symbol produktu, pece, se skleněnými dvířky na břiše, které ukazují hořící oheň. Provází veškerou komunikaci značky, prezentuje produktové výhody a současně značku dostatečně odlišuje, přičemž se nedá konkurencí zkopírovat.
Maskot říká pouze jednu věc, Oooopeeooopeee, což je transliterace názvu značky OPOP. Říká ji na samém začátku spotu a na samém konci.
Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli vytvořit maskota, je to, že hlavní konkurenti mají velmi podobné produkty, identitu značky i styl komunikace, takže je opravdu snadné splést si jednu značku s druhou. Maskot by měl naši značku od sebe navzájem odlišit a poskytnout nám konkurenční výhodu v podobě zapamatovatelnosti.
Nový maskot se objevuje samozřejmě na webu a v online reklamě (RTB bannery, YouTube videa, sociální sítě, apod.), ale také v TV sponzoringu a offline (veletržní stánek, tištěné prospekty, nálepky).
Video napříč funnelem
V rámci samotného řešení kampaně jsme komunikaci rozdělili do tří hlavních částí: awareness, consideration a conversion.
Byly zpracovány spoty v různých délkách a formátech (10s 15s, 6s bumper, na šířku, na výšku, čtverec, různé produkty):
- TV sponzoring (10s) pro fázi Awareness
YouTube video action a spoty pro Meta představující výhody produktového portfolia OPOP pro fázi Consideration
Pro fázi Awareness byla hlavní část rozpočtu alokována do TV sponzoringu oproti nižším rozpočtům na videokampaně na Youtube.
Pro fázi Consideration jsme již ve větší míře použili Video action kampaně, video kampaně na Meta a Demand Gen kampaně, jako nejlepší možnosti, jak získat nové potenciální zákazníky a zvýšit návštěvnost webu.
Skvělé výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat
Od března do června 2024 jsme spustili video kampaň, která měla výrazný vliv na hledanost značky OPOP. V březnu, kdy kampaň začala, došlo k výraznému nárůstu hledanosti, což lze přičíst efektivitě spuštěné kampaně s vhodně nastaveným cílením. V následujících měsících hledanost mírně poklesla, ale stále zůstala na vyšší úrovni ve srovnání s předchozími měsíci.
Už po prvním měsíci kampaně došlo k významnému nárůstu Brand Share of Search, konkrétně o 12,6 %. Kampaň zajistila vysokou vizibilitu napříč reklamními kanály a zvýšení návštěvnosti webu (celková návštěvnost vyrostla přibližně o 100 %) při vysoké míře zapojení uživatelů.
