+ 60 % zvýšení počtu organických prokliků
Navýšili jsme organickou návštěvnost o 60%
-
AgenturaProficio Marketing s.r.o.
-
KlientSeyfor, a.s.
Čeho jsme dosáhli
-
zvýšení počtu organických prokliků+ 60 %
-
zvýšení počtu registrací do idokladu z organického vyhledávání+ 31 % YoY
-
u 4 z 5 sledovaných skupin produktových klíčových slov dotazy držíme v TOP3 pozicích na GoogleSplňujeme KPI
Hodnocení experta
Celkové skóre | 65 % |
Technické řešení (20 %) | 50 % |
Indexace webu a crawl budget (20 %) | 75 % |
Práce s obsahem a klíčovými slovy (20 %) | 50 % |
Implementace CARE fáze na webu (20 %) | 75 % |
Odkazový profil (20 %) | 75 % |
Klient

iDoklad.cz

Cíle projektu
zvyšovat počet konverzí - registrací do aplikace Idoklad.cz
vylepšovat konverzní poměr organického trafficu a také zvyšovat organickou návštěvnost
V této case study jsme se sice zaměřili pouze na rok 2024 a porovnáváme ho s předcházející, ale vzhledem k dlouhodobé spolupráci a pravidelnému meziročnímu růstu pokračujeme v úspěších i v roce 2025.
![]()
Vizuální výstupy
Výsledky
+ 31 % YoY zvýšení počtu registrací do idokladu z organického vyhledávání
Splňujeme KPI u 4 z 5 sledovaných skupin produktových klíčových slov dotazy držíme v TOP3 pozicích na Google
Dlouhodobě se podílíme na kompletní SEO strategii - linkbuildingu, PR aktivitách i obsahové strategii produktového webu i blogové sekce. Řešíme navíc také technický dozor webu - pravidelně provádíme kontroly a případné nedostatky a jejich opravu řešíme s klientem.
![]()
Realizace
Registrace do idoklad.cz z organického vyhledávání
Základní hypotézou bylo, že pokud budeme přivádět na web více relevantní organické návštěvnosti tematickými články a budeme pokrývat témata, která řeší začínající podnikatelé, bude s touto návštěvností růst také konverzní poměr registrací.
Tvorbu nových blogových témat jsme si rozdělili do frameworku STDC a při práci s blogem se proto momentálně zaměřujeme primárně na témata T neboli Think (V minulosti již byl řešen obsah v rámci kompletního frameworku a v roce 2023 byl primární cíl pro tvorbu témat S neboli SEE). Snažíme se tak zachytit potenciální uživatele ve chvíli, kdy jsou v průběhu založení či vlastnictví a provádění živnosti či malého podniku a řeší témata spojená se začátky podnikání.
Naše hypotéza se nám dlouhodobě potvrdila – počet registrací z organického vyhledávání narostl meziročně průměrně o 31 %.
Organický traffic
Vzhledem k tomu, že s Idoklad.cz spolupracujeme již delší dobu, bylo důležité nastavit realistický cíl růstu organického trafficu, který jsme rozpracovali do třech variant plnění cílů zmíněných výše.
Během první poloviny roku 2024 se nám dařilo meziročně zvyšovat organickou návštěvnost průměrně o 60 %. Organický růst se nám daří zvyšovat i přes to, že je návštěvnost a celkové vyhledávání dotazů spojených s řešenými tématy od března do začátku záři vysoce ovlivňována sezónností. Lidé jednoduše řeší během léta práci a podnikání méně, než ve zbytku roku.
Pohled na organický výkon webu Idoklad.cz ovlivněný sezónní hledaností (Zdroj: Google Search Console)
Pozice
Práci s pozicemi a jejich vyhodnocování máme rozdělenou do dvou částí - rozlišujeme pozice na produktovou část webu, kde máme stanovené měřitelné KPI - průměrná pozice skupiny v TOP3 pozicích, a pozice blogové sekce, které sledujeme spíše na úrovni článků (při obrovském množství článků by bylo nemožné řešit každý dotaz zvlášť) a více se zaměřujeme na pozice u různých tematických skupin a zvyšování viditelnosti webu Idoklad.cz ve výsledcích vyhledávání.
Díky dlouhodobé a pravidelné práci na blogu Idoklad.cz se daří zvyšovat viditelnost webu ve výsledcích vyhledávání a pokrytí jednotlivých dotazů v pozicích TOP 3, 4-10 i 11-20.
Vývoj pozic webu Idoklad.cz za poslední dva roky (Zdroj: Ahrefs.com)
Vzhledem k velkému množství obsahu nesledujeme podrobně pozice u každého klíčového slova (bylo by to velmi časově i finančně náročné a ve výsledku neefektivní)– u blogu se zaměřujeme na vyhodnocování trendovosti, průměrné míry prokliku, aktuálnosti článků a očekávané výkonnosti. Kvartálně pak na úrovni článku vyhodnocujeme hromadně růsty i propady pozic, návštěvnosti, průměrné míry prokliku i impresí v organickém vyhledávání a v případě nutnosti se pouštíme do revize publikovaných článků.
Tabulka s revizemi existujících článků po kvartálech s přehledem prokliků, impresí, CTR i pozic (Zdroj: Google Search Console + Google Sheets)
SEO strategii na blog jsme si rámcově představili. Jak ale přistupujeme k produktové části webu a k nejdůležitějším dotazům, jako je vystavení faktury nebo fakturační program?
V souvislosti s produktovými dotazy jsme nejdůležitější klíčová slova rozdělili do několika skupin dle podobnosti a tematické vhodnosti. Jednotlivé skupiny jsou také zaměřeny na typové stránky webu Idoklad.cz. Díky rozdělení do skupin tak jednoduše sledujeme na jaké množiny dotazů se nám daří či naopak a můžeme dostatečně rychle reagovat úpravami na webu či zpětnými odkazy.
Pro jednotlivé množiny jsme si stanovili cílové KPI pro každou skupinu - dosáhnout a udržovat průměrnou pozici v TOP3.
Máme celkem 5 skupin produktových dotazů, z nichž 4 již splňujeme a pravidelně udržujeme: vyhodnocujeme a sledujeme vždy v průběhu měsíce a na základě vývoje pak řešíme linkbuldingové aktivity i obsahové úpravy jednotlivých stránek webu.
Vybraná skupina KPI - Fakturační program (Zdroj: Collabim)
Jak jednotlivé cíle vyhodnocujeme?
Základem našeho reportingu je kombinace dat z několika datových zdrojů, které společně vyhodnocujeme pro pohled z více stran:
Pro vyhodnocování konverzního poměru, počtu registrací a jeho vývoje používáme připravené reporty na míru v Looker studiu s daty z GA4. Navíc máme nastaveny přehledy na dlouhodobý pohled vývoje organické návštěvnosti a podílu registrací z organického vyhledávání na celkovém počtu registrací. Jednotlivé přehledy jsou rozděleny na produktovou část webu a blog pro lepší vyhodnocování.
Také jsme vytvořili přehled zaměřený čistě na práci s obsahem. Díky tomuto můžeme vidět nejkonverznější blogové články pro registrace do idoklad.cz, sledovat průchodnost na další sekce webu a
Náhled na reporting z blogu - přehled konverzí z článků a průchodnost na další sekce webu
SEO rozvoj produktového webu Idoklad.cz
Jak již bylo uvedeno, produktová sekce webu slouží primárně jako vstupní stránky na hlavní produktové dotazy typu fakturační program, vystavování faktur, vytváření faktur apod. Produktová část webu je zároveň konverznější částí než blogová sekce, co se počtu registrací do aplikace Idoklad.cz týče.
Po obsahovém odladění webu byl do strategie integrován také linkbuilding pro budování odkazového profilu webu. Věnujeme se nejen klasickému placenému linkbuildingu, ale také alternativním technikám získávání zpětných odkazů.
V případě propadu určité skupiny klíčových slov se věnujeme obsahovému rozvoji stránky / dotčené URL, kdy s již zmíněnou Obsahovou agenturou řešíme optimalizaci obsahu a zapracování změn.
Přehled vyhodnocování skupin KPI (Zdroj: GSC, Collabim)
Momentálně je na webu řešena také nová část produktového webu, která má za cíl pokrýt dotazy ve spojení vzory faktur, vzorová faktura apod. Na tyto dotazy nebyla na webu vhodná vstupní stránka a částečně ji suplovaly blogové články. Momentálně je v procesu návrhů a připravujeme řešení, jak ji z pohledu SEO pojmout.
SEO rozvoj blogu Idoklad.cz
Dlouhodobým směřováním blogové sekce je vybudovat “komplexního průvodce podnikáním od A do Z” tak, aby byl jakýkoliv dotaz uživatele směřující k problematice podnikání, účetnictví a fakturace zodpovězen. Stěžejní je také kvalitní a autoritativní obsah, který je díky odbornosti copywriterů plně dosažen.
Blog je díky odbornosti copywriterů a copywriterek velmi kvalitně zpracován. Díky pravidelné aktualizaci je majorita informací vždy vysoce relevantní a up-to-date.
Výkon blogové sekce webu Idoklad.cz za posledních 16 měsíců (Zdroj: Google Search Console)
Již při tvorbě nových témat rozdělujeme nová témata do frameworku STDC - podle toho pak vidíme, v jaké fázi máme rezervu a na které fázi momentálně zapracovat. Při tomto rozdělení pak také můžeme jednoduše určit, jaká témata budeme momentálně zpracovávat a jaká témata odložíme na později. V roce 2023 jsme se primárně zaměřovali na pokrytí SEE témat, což vedlo k výraznému zvýšení organické návštěvnosti a pokrývání velkého počtu obsahových dotazů. Kromě SEE fáze je na blogu také velmi dobře rozpracované fáze THINK, DO i CARE.
Jak už jsme výše uvedli, pro rok 2024 je prioritou fáze THINK vzhledem ke stanoveným cílům - zachytit uživatele při rozhodovacím procesu v začátcích podnikání a v návaznosti na to zvýšit konverzní poměr a maximalizovat počet registrací z organického vyhledávání do aplikace iDoklad.cz.
Navíc se snažíme maximalizovat a navýšit konverzní poměr - kromě tvorby tematických zaměřených článků, kterými uživatele přivedeme na web momentálně řešíme s UX týmem zvýšení průchodnosti na další stránky webu či směřování přímo na registraci do Idokladu.
Do článků také přidáváme vždy informaci, jak může idoklad pomoci s řešeným problémem v článku a jaké má výhody v dané problematice.
Náhled článku s odstavcem informujícím o výhodě fakturačního systému Idoklad za účelem zvýšení průchodnosti webu (Zdroj: Idoklad.cz)
Na blogu můžeme rozlišovat dva typy aktivit - tvorbu nových článků i optimalizaci stávajících článků. Obě aktivity řešíme přehledně za pomocí tabulek, aby bylo na první pohled jasné, na jakých tématech se pracuje, jaká jsou v plánu a jaká již byla zpracována.
Při tvorbě nových témat vycházíme opět z několika zdrojů - aktivně dohledáváme nepokrytá témata za pomocí nástrojů marketingminer.com nebo ahrefs.com, tvoříme občasnou content GAP analýzu ke zjištění mezer v obsahu a případnému dopracování témat a řešíme také sloučení podobných článků v nadřazené téma a postupnou tvorbu HUB článků.
Tabulka s přehledem prací na textací článků
Copywriting zastřešuje klient interním týmem a externě spolupracujeme také s Obsahovou agenturou.
Ke každému tématu jsou vždy vytipovány primární i sekundární vyhledávací dotazy. Jednotlivá témata jsou vzhledem k zadání klíčových slov revidována tak, abychom měli všechny možné dotazy k tématu. Copywriterovi dohledaná klíčová slova pomohou již při struktuře článku, což může výrazně pomoci při tvorbě a následnému pokrytí dotazů a zodpovězení všech možných otázek.
Z datového souboru vyhledávacích dotazů následně tvoříme kontingenční tabulku, ve které má copywriter jednoduchý přehled dotazů k zapracování, včetně celkové měsíční hledanosti článku i jednotlivých vyhledávacích dotazů.
Kontingenční tabulka s vyhledávacími dotazy pro článek
