Inspirace od WebTop100

EUC

Web, který viděl každý druhý český uživatel internetu. Naším půlročním cílem v roce 2022 bylo naplnit zvýšit organickou návštěvnost o 30 %. Nakonec se tento cíl povedlo naplnit o cca 1000 %! Podívejte se, jak se nám to povedlo.
1
1. místo SEO roku 2022
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Vývoj organické návštěvnosti
    Zvýšení o 1 000 %
  • SEO visibilita (klíčových slov)
    Zvýšení z 11 694 na 49 037 (o 319,3 %)
  • Počet klíčových slov na pozici TOP 3 ve vyhledávači
    Zvýšení z 1 158 na 7 320 (o 532,1 %)
  • Optimalizace Featured Snippets
    Zvýšení z 619 na 1 930 (o 211,8 %)

Hodnocení experta

Celkové skóre 85 %
Technické řešení (20 %) 75 %
Indexace webu a crawl budget (20 %) 75 %
Práce s obsahem a klíčovými slovy (20 %) 100 %
Implementace CARE fáze na webu (20 %) 100 %
Odkazový profil (20 %) 75 %

Klient

EUC

EUC - zdravotnická skupina, která tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. Jedná se o největšího poskytovatele ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele. Poskytuje péči 1,3 milionu pacientů ročně. Působí v 25 zdravotnických zařízeních napříč Českou republikou (včetně 8 prémiových), 13 mamocentrech, 24 lékárnách a 11 laboratořích. Od roku 2011 do roku 2021 investovala 1 129 milionů korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb. Zaměstnává 2 300 zdravotníků.

Cíle projektu

Zvýšení organické návštěvnosti o 30 %

Původně během půlroční spolupráce bylo cílem zvýšit organickou návštěvnost o 30 % - řádově o desetitisíce organických návštěv měsíčně. Tento cíl se podařilo ke konci roku 2022 přeplnit o cca 1 000 %.

Marek Foršt SEO Team Leader

Vizuální výstupy

  • SEO visibilita (na kolik klíčových slov jde EUC web vidět ve vyhledávačích)
    1/3 SEO visibilita (na kolik klíčových slov jde EUC web vidět ve vyhledávačích)
  • Celkový vývoj organické návštěvnosti
    2/3 Celkový vývoj organické návštěvnosti
  • Domain rating - hodnocení odkazového profilu
    3/3 Domain rating - hodnocení odkazového profilu

Výsledky

Nárůst o 1 000 % Celkový vývoj organické návštěvnosti

Nárůst o 319,3 % SEO visibilita

Nárůst o 532,1 % Počet klíčových slov na pozici TOP 3

Nárůst o 211,8 % Počet klíčových slov optimalizovaných na Featured Snippets

Věděli jsme, že abychom docílili našich stanovených cílů stran návštěvnosti webu, musíme se SEO optimalizaci věnovat. Už po 3 měsících spolupráce s kolegy z eVisions se podařilo naše cíle překonat ­– to byl jasný ukazatel, že jsme zvolili správnou cestu.

Aziz Jahić Marketingový ředitel zdravotnické skupiny EUC

Realizace

Popis řešení

EUC - zdravotnická skupina, která tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. V čem je společnost výjimečná?

  • Jedná se o největšího poskytovatele ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele.

  • Poskytuje péči 1,3 milionu pacientů ročně.

  • Působí v 25 zdravotnických zařízeních napříč Českou republikou (včetně 8 prémiových), 13 mamocentrech, 24 lékárnách a 11 laboratořích.

  • Od roku 2011 do roku 2021 investovala 1 129 milionů korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb.

  • Zaměstnává 2 300 zdravotníků.

Kromě výše uvedených investic je EUC velmi aktivní také v marketingových investicích, kde neotálí ani se SEO, jehož význam si dobře uvědomuje. Investice do SEO ve větším objemu započaly koncem roku 2019. Od té doby se celková “SEO kondice” webu výrazně zlepšila ve všech dílčích oblastech - technické, obsahové i offpage.


Stručné shrnutí SEO strategie

Pro dosažení primárního cíle (tzn. zvýšení organické návštěvnosti o 30 %) jsme vybrali dvě hlavní taktiky:

  • Věnovat se oborům léčby z hlediska jejich lokality a zaměřit se především na ty nejvyhledávanější. V praxi to pak znamenalo optimalizovat web na lokální dotazy typu „zubní pohotovost plzeň“, „mamografie brno“ atd.

  • Cílit na nejhledanější nemoci, kde zároveň není velká konkurenčnost v SEO, tzn. vytvořit odborné a komplexní články v obsahové sekci na základě velmi detailní analýzy klíčových slov. 

V obou případech se organická návštěvnost zněkolikanásobila. Díky pokrytí témat kolem nemocí zpravidla v TOP3 Googlu také výrazně roste celková brand awereness skupiny EUC. Úspěchu s obsahovou sekcí článků a novinek pomohl mimo jiné velmi dobře nastavený proces publikací, do kterého byli kromě SEO specialistů zapojeni i copywriteři, interní marketingový specialista z EUC a odborníci z EUC, kteří texty revidují a přidávají citace. Na zásady EAT je kladen důraz v každé dílčí optimalizační činnosti. Kvalitu článků, které jsou hlavním zdrojem organické návštěvnosti, podtrhují mimo jiné uživatelské metriky - průměrný bounce rate je pouze necelých 13% a průměrná doba na stránce dokonce více než 5,5 minuty! 

Brand awereness mimo jiné pomáhají také featured snippets, které jsou součástí SEO strategie. Ty se nám povedly navýšit do konce roku 2022 z 619 na 1 930 (o 211,8 %).

Pro ukázku přikládáme také vzorový článek: https://euc.cz/clanky-a-novinky/clanky/bolest-hlavy-priciny-druhy-a-lecba/. V článcích se v detailu pracuje s mnoha SEO/UX doplňky, jmenovitě:

  • osnova,

  • TIP boxy,

  • citace včetně uvedení autora,

  • autor článku v závěru s odkazem,

  • FAQs,

  • propojení s odpovídajícím oborem léčby,

  • propojení s webem lékáren.

Více si o strategii můžete přečíst v následující case study: https://www.evisions.cz/blog-2021-10-06-naordinovali-jsme-klinice-seo-proceduru-a-jaky-je-vysledek-preplnene-kpi-o-768/

Primární cíl

Primárním cílem bylo zvýšení viditelnosti značky v organickém vyhledávání a také nárůst návštěvnosti hlavního webu sítě. Původně během půlroční spolupráce bylo cílem zvýšit organickou návštěvnost o 30 % - řádově o desetitisíce organických návštěv měsíčně.

Jako sekundární cíl jsme spolu s UX týmem chtěli maximalizovat konverzní poměr pro jeden ze tří následujících cílů:

  • objednání se k lékaři v jedné z klinik,

  • online vyšetření prostřednictvím videohovoru z pohodlí domova,

  • proklik na e-shop lékárny do relevantní kategorie nebo rovnou na konkrétní medikament.

A to vše samozřejmě za přísného splňování zásad EAT zmíněných již výše.

Tento cíl se podařilo aktuálně přeplnit o cca 1 000 %. Výkonnost webu se “vymkla z rukou” v dobrém slova smyslu. V minulém roce tomu samozřejmě pomáhal COVID-19, kterému jsme šli obsahově naproti, avšak i nyní po návratu do normálu z hlediska této tématiky je “stabilní” organická návštěvnost webu ve vysokých stovkách procent nad úrovní původního KPI.


Jak jsme měřili úspěsnost SEO

  • Vývoj celkové organické návštěvnosti - pomocí Google Analytics

  • Vývoj organické návštěvnosti sekce “Naše zařízení” - pomocí Google Analytics

  • Vývoj organické návštěvnosti sekce “Články a novinky” - pomocí Google Analytics

  • Vývoj visibility a rozložení pozic

    • Pomocí nástroje Ahrefs měříme vývoj SEO visibility v porovnání s konkurencí

    • Visibilitu vyhodnocujeme také na základě vývoje impresí v Google Search Console

  • Vývoj organických konverzí - pomocí nástroje Google Analytics

  • Tržby e-shopu euclekarna.cz z návštěvnosti, která přejde z euc.cz - pomocí nástroje Google Analytics

  • Vývoj odkazového profilu - pomocí nástroje Ahrefs

Jaké používáme nástroje

Nástrojů používáme mnoho, mezi hlavní patří:

  • Screaming Frog - technické změny na webu, pravidelný monitoring technického stavu webu

  • Collabim - pozice klíčových slov, monitoring konkurence, evidence linkbuildingových aktivit, kontrola stavu odkazů

  • Marketing Miner - hledanost klíčových slov

  • Ahrefs - monitoring odkazového profilu, analýza konkurence

  • Google Search Console - analýza a sledování organické návštěvnosti, monitoring indexace a technického stavu webu

  • Seznam Webmaster Tool - monitoring indexace webu

  • Google Analytics - vývoj organické návštěvnosti

  • SEMRush - monitoring konkurence

  • Keyword Eater - sběr dat 

  • Monitora - monitoring zmínek EUC pro linkbuildingové účely

EUC lze v digitálním prostředí považovat za inovátora ve své oblasti a je zřejmé, že slouží jako benchmark pro SEO konkurenci v různých oblastech - mnoho lékárenských webů jako lekarna.cz, drmax.cz nebo benu.cz kopíruje témata, podobu a strukturu článků. 

U obsahu probíhají opravdu přísné revize odborníků a stává se, že se články musí kompletně přepisovat. Je zde kladen velký důraz na kvalitu, což je sice časově náročnější, ale v důsledku to nese své ovoce a téměř každý obsah, který se publikuje, dosahuje kontinuálně velmi dobrých organických výsledků. Uživatelsky jsou díky tomu texty také maximálně přínosné, což se pozitivně projevuje na metrikách jako bounce rate nebo průměrná doba strávená na stránce, které uvádíme výše.

Soustředíme se na zlepšování technické kondice webu, pokrytí stávajícího obsahu a publikaci nového obsahu. Efektivně propojujeme web euc.cz s euclekarna.cz, aby se zjednodušovala uživatelská cesta a byznysová výkonnost celé značky EUC. Neotálíme ani s linkbuildingovými aktivitami, díky kterým je web podpořen odkazy z tematicky relevantních webů.


V technických záležitostech stále mohou být někde drobné mezery, které se postupně ladí, nicméně po všech ostatních stránkách je web ve velmi dobré kondici a výkonnost roste každým měsícem. Doporučujeme přihlížet také k důslednému dbání na zásady EAT a výraznému přeplnění původně stanovených KPI - respektive raketový růst výkonnosti webu, který byl umožněn díky dobře nastavené strategii a procesu na obou stranách - jak agentury, tak EUC.

Case study: https://www.evisions.cz/blog-2021-10-06-naordinovali-jsme-klinice-seo-proceduru-a-jaky-je-vysledek-preplnene-kpi-o-768/

eVisions Advertising s.r.o.

Hledáte spolehlivého partnera pro prvotřídní výkonností marketing? Napište nám.

více o nás