To nejlepší z digitálního marketingu
Metodika hodnocení a odborná porota
Metodika hodnocení
Základní principy hodnocení
- Zpětná vazba pro každý projekt
-
Konstruktivní kritika pomáhající pochopit
silné stránky a slabiny - Orientace na aspekty s vlivem na byznys výsledky
- Kolektivní diskuse odborníků z různých oborů
Základní způsob bodování
V rámci hodnocení se pracujeme s následující hodnotící stupnicí. Adekvátně tomu je uzpůsobena i zpětná vazba:
- Skvěle a inspirativně řešeno
- Výborné řešení
- Bez velkých chyb a nedostatků
- Prostor pro zlepšení
- Kritické problémy
Odborná porota
Vedení odborné poroty
Technologie se stává komoditou. Stále víc vítězí nápady, invence a promyšlená strategie. Web TOP 100 je galerií skvělých nápadů a inovativních řešení. Na jednom místě je shromážděno to nejzajímavější z digitálního marketingu. Navíc prověřeno nejlepšími experty v oboru.
Odborní garanti
Brandová kampaň by nemělo být označení jen pro výkonnostní kampaně, kde se výkon nedostaví. Systematické budování značky v online prostředí je čím dál tím více důležité – pro korporace i malé firmy. Je ale posláním brandové kampaň pouze zvýšit známost značky? Nebo by měla říct i něco víc?
Kvalitní social media kampaň? Musí vyvolat reakci lidí a splnit cíle. Sociální sítě jsou totiž hlavně o vzájemné komunikaci lidí, ať již mezi sebou nebo zástupci firem. Kampaň, jejímž výstupem jsou jen prodeje je pouhou reklamou. Možná povedenou, ale jde jen o vyřvávání v davu, kde jako médium byla použita právě sociální síť.
Říká se, že hlavním úkolem marketingu je prodávat, ale právě výkonnostní reklama stojí v čele snahy o okamžitý a přímo měřitelný přínos. Nenechme se však mýlit. Skutečně efektivní výkonnostní kampaň následuje marketingovou strategii značky, funguje v synergii s ostatními kanály a aktivitami a přináší tak víc, než jen hezky vypadající čísla.
E-mailing není pouhé vytvoření a rozeslání atraktivního obsahu. Úspěšný newsletter musí být součástí širší a dlouhodobé strategie. U každého e-mailu musí být jasně řečeno: co je rozesíláno, komu, proč právě nyní, jaká je návaznost na další kampaně a celkovou marketingovou komunikaci, jak bude vyhodnocena úspěšnost a efektivita. Pokud na tyto otázky chybí odpovědi, pak jde o střelbu naslepo, nikoli o e-mailing.
S mikrostránkami je to jednoduché. Ta dobrá se pozná tak, že uživatel nelituje kliknutí na banner nebo odkaz, který ho na ni přivedl.
Úspěšnou mobilní aplikaci dokázal před 10 lety udělat na koleni jeden programátor. Za tu dobu prošel ale obor velkým vývojem. Rozdíly v kvalitě se zvětšují, stejně jako náklady. Mobilní aplikace totiž nejsou již dávno “nice to have” doplněk k businessu, ale jsou stále více součástí business critical infrastruktury.
I když to má být "digitální" a "nejefektivnější", pořád je to jenom o lidech. Když se v jednu chvíli vzájemně snesou (ideálně tedy chápou a respektují) kvalitní lidi z byznysu, médií, kreativy, UX, technologie a analytiky, nejspíš to rovnou bude na shortlist!
Content marketing teď letí. O to těžší je ale pro firmy přijít na web i mimo něj s obsahem, který by zákazníci chtěli dobrovolně číst, sledovat a sdílet. Proto vybereme ty nejlepší počiny a zároveň všem přihlášeným poradíme dobrou radou.
On-line nástroj může být efektní, především ale musí být přínosný pro uživatele i majitele. Měl by doplňovat a rozvíjet poskytované služby. Pokud takový nástroj dokáže vzbudit nadšení uživatele, bude spokojený i provozovatel.
Ve firmách se o UX a grafice mluví už roky. Zatím ale při tvorbě webů často končí u využívání dílčích nástrojů a metodik a pro stromy nevidí les. Těším se, že oceníme stránky, které zákazníkům doručují skvělý prožitek a vlastníkům stránek spokojené uživatele a zákazníky. Skvělé UX totiž vždycky výborně byznysově funguje.
V době brandových Facebookových stránek a Instagramových profilů se čím dál tím více začínáme setkávat s tím, že firemní weby bývají zanedbané nebo nejsou vůbec využívány k dlouhodobé marketingové komunikaci. Přitom všechny špičkové zpracované kampaně ideálně vedou na web, který uživatele dovede ke kýžené konverzi (ať už je to zanechání kontaktu, nebo jen zvažování značky). Zkrátka jedno bez druhého nemůže fungovat...
I ten nejkrásnější web s nejpropracovanější marketingovou strategií je k ničemu, pokud se zhroutí při zátěži, nebo ho lze snadno napadnout. Udělat chybu je normální, ale nesnažit se ji napravit už ne.
Nabídka produktů a služeb se v řadě odvětví komoditizuje a odlišit se je stále těžší. Inovativní funkce na webu mohou výrazně zlepšit zákaznický zážitek a být rozhodující konkurenční výhodou a důvodem, proč zákazník nakoupí právě u vás.