16. ročník

To nejlepší z digitálního marketingu


Klubový večer WebTop100 – březen 2008

Téma: Web copywriting – psaní úspěšných textů na webu

Termín: Sobota, 1. března 2008 od 17:00

Místo konání: Hotel Archibald, Žitná 33, Praha 1


Klubové večery jsou určeny pro Platinum členy a členy Inspirace WebTop100. Více informací o možnostech zúčastnit se vám poskytneme na tel.: 775 854 238 nebo e-mailu: petra.pangracova@webtop100.cz.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Diskutovali

Adam Javůrek (online.zurna­listika.cz) – Offline vs. online copywriting

Jan Kadlec (www.beze-slova.cz) – 3 cesty, jak prodávat pomocí slov

Ing. Daniel Köppl (Marketing & Media) – Srovnání dvou podobně cílených reklamních kampaní z hlediska použitých sloganů či textů

Tomáš Jindříšek (OgilvyInterac­tive) a Božena Zbranková (marketingová ředitelka Bezrealitky.cz) – Webtext v kontextu koncepce webu

Průběh večera

Autor: Martin Kučera

První klubový večer na téma Web copywriting – psaní úspěšných textů na web je za námi. Když to vezmu odzadu, dozvěděli jsme se jak souvisí erotika s webovými texty, 10 nejčastějších chyb a jejich řešení, ale především jak texty na web psát.

Texty na webových stránkách jsou hodně zanedbávané a často nevhodně strukturované. Spousta lidí si totiž myslí, že stačí překopírovat text z katalogu, což je velká chyba. To je důvodem velkého zájmu o téma web copywritingu. Program byl rozdělen do 4 prezentací s nezvyklým počtem pěti přednášejících.

Po úvodním přivítání Jána Simkaniče se slova ujal Adam Javůrek (online.zurnalistika.cz), který se zaměřil na rozdíly mezi psaním pro online a offline médium. To, že uživatelé na webu nečtou, ale „skenují“, psát asi nemusím – vzpomeňte si na sebe, když něco hledáte na internetu. Zajímavá proto byla především ukázka „Jak zwebovatět text ve 4 krocích“. Obrázek za odkazem jednoduše ilustruje, jak poutavý text vytvořit.

Dalším prezentujícím byl Jan Kadlec z beze-slova.cz, který se zaměřuje hlavně na praktickou stránku věci. Weby přirovnal k prodavačům v krámech s výmluvným rozdělením na: „Děláme to a to“, „Obslužte se sami“ a „Mohu Vám pomoci?“. Na konci porovnal weby většiny účastníků, a myslím, že je příliš nepotěšil.

Po krátké občerstvovací přestávce nastoupil Tomáš Jindříšek (ředitel OgilvyInteractive) s Boženou Zbrankovou (marketingová ředitelka Bezrealitky.cz). Společně ukázali 10 chyb, kterých se autoři textů nejčastěji dopouštějí, i jak je napravit. Ve výkladu se střídali – Tomáš představoval chyby, zatímco Božena řešení.

Atmosféru rozohnil Daniel Köppl (šéfredaktor Marketing & Média) svým posledním příspěvkem. Naprosto opačným názorem na danou problematiku, ale i svým přednesem se zmíněnými erotickými obrázky ještě zvýšil pozornost klubistů v sále. Pohledem člověka vně internetového prostředí poukázal na rozdíly v komunikaci stejného produktu – dětských plen. A opravdu, pokud se podíváte na weby Pampers a Huggies, uvidíte rozdíl.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Partneři WebTop100

Hlavní partner
Partneři
Mediální partneři
Partneři soutěže
Pořadatel

Produkce

Více informací o partnerech »