16. ročník

To nejlepší z digitálního marketingu


Klubový večer WebTop100 – květen 2008

Téma: Úloha kreativity webu – hranice mezi kreativitou a funkčností webu

Termín: Čtvrtek, 1. května 2008 od 17:00

Místo konání: Hotel Archibald, Žitná 33, Praha 1


Klubové večery jsou určeny pro Platinum členy a členy Inspirace WebTop100. Více informací o možnostech zúčastnit se vám poskytneme na tel.: 775 854 238 nebo e-mailu: petra.pangracova@webtop100.cz.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Diskutovali

Průběh večera

Autor: Adam Fendrych

Kreativita je vlastnost, kterou máme někde hluboko v sobě a musíme se naučit ji rozvíjet. Jako všude i zde ale platí, že všeho moc škodí. A nebo neplatí? Na tuto otázku se pokusili odpovědět účastníci klubového večera.

A jak zní tedy odpověď na úvodní otázku? To jsme se nedozvěděli — kreativci se totiž sami neshodli. Ono to ani není zas tak důležité, během večera zazněla řada jiných, praktičtějších a zajímavějších informací.

Tolik informací a tak málo času

Jako první přednášející vystoupil Martin Charvát, kreativní ředitel Konektoru. Dokázal pěkně zdůraznit úlohu kreativity jako prostředku zaujetí pozornosti příjemce sdělení. Množství informací, které na nás denně útočí, rapidně roste, času k jejich zpracování máme ale stále stejně. Kdo vymyslí způsob, jak zaujmout, vítězí. Po teoretickém úvodu přišlo to zábavnější — praktické příklady:

  • Subservient Chicken, aneb poslušné kuře, které dělá, cokoliv mu řeknete, tedy vlastně napíšete. A je to reklama na Burger King, která tuto firmu zachránila v období krize.
  • Sony Foam. Sony nafoukalo do ulic hektolitry pěny, nahnalo do ní lidi, a půjčilo bloggerům kamery, ať si z celé akce natočí a sestříhají, co chtějí. Perfektní virál.

Vzpomínka na dětství

Nejkreativnější jsme byli jako děti, konstatuje smutný fakt Robert Haas, marketingový a obchodní ředitel Symbia. Jen se na to rozvzpomenout a naučit se rozvíjet své vrozené vlohy. Ovšem pozor, kreativita není dětinskost! Kreativita nemusí být veselá a barevná. I prezentaci banky nebo energetického koncernu lze řešit kreativně. Svá tvrzení samozřejmě podpořil i několika příklady:

  • BBC vám dovolí posouvat si boxíky na své titulní stránce, jak se vám zachce. Veřejnoprávní rozhodně neznamená konzervativní.
  • Get the Glass! — výborná online adventura, sloužící mimochodem jako reklama na… ehm, ani vlastně nevím, ale hraje se parádně.
  • HBO Voyuer vás nechá špiclovat obyvatele jednoho normálního činžáku. Taková trochu multitelenovela.

Kdo to jak má

Jako poslední vystoupil Martin Pánek z Euro RSCG 4D s konkrétními příklady špatně a dobře využité kreativity. Vybírám několik zajímavých odkazů na zmíněné weby. Co už je moc a co ještě ne, je na vašem posouzení.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Partneři WebTop100

Hlavní partner
Partneři
Mediální partneři
Partneři soutěže
Pořadatel

Produkce

Více informací o partnerech »