17. ročník

To nejlepší z digitálního marketingu


Klubový večer WebTop100 – září 2008

Téma: Poznejte své uživatele

Termín: Čtvrtek, 18. září 2008 od 17:00

Místo konání: Hotel Archibald, Žitná 33, Praha 1


Klubové večery jsou určeny pro Platinum členy a členy Inspirace WebTop100. Více informací o možnostech zúčastnit se vám poskytneme na tel.: 775 854 238 nebo e-mailu: petra.pangracova@webtop100.cz.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Diskutovali

Průběh večera

Autor: Pavel Jašek

Setkání se uskutečnilo v pražském hotelu Archibald. Členové klubu se mohli těšit na trochu netradiční pojetí přednášek, které nebyly žádnou suchou teorií, ale vypovídaly o praktických poznatcích a zkušenostech.

Jiří Malý z Mather Advertures nastínil, jaké problémy lze řešit při vylepšování formulářů. Nemohl bohužel ukázat konkrétní podobu analyzované situace, avšak v rámci přednášky zmínil alespoň několik programových prostředků, které využívají. Kromě několika optimalizačních nástrojů byla velmi zajímavá pokročilá segmentace, která byla základem pro správné pochopení možných příčin nedostatků formuláře.

Luboš Plotěný z Dobrého webu představil uživatelské testování webu teoreticky i prakticky. Samozřejmě nemohl chybět Nielsenův graf o závislosti počtu testovaných k procentu zjištěných problémů, a procesní pohled na uživatelské testování se zdůrazněním časových a finančních nákladů. Praktické video ukázky z některých testování, která Dobrý web prováděl, byly hojně diskutovány. Narazilo se přitom např. na problémy, že ochota zapracování změn razantně klesá v průběhu vývoje webu, a tak je velmi dobré začít co nejdříve, třeba hned nad papírovými náčrtky stránek.

Prakticky nepraktickou byla slibovaná ukázka oční kamery Tobii Pavla Fáčka z projektu Eyetracker.cz. Původně plánovaná praktická ukázka oční kamery se sice nekonala, ale pan Fáček si výborně zvládnutým přednesem dokázal získat pozornost i bez použití kamery. Poukázal na principy fungování kamery, jaké výstupy z ní lze očekávat a zmínil mnoho praktických použití.

Artur Holba uvedl mnoho praktických poznatků z AB testování, která provádí s pomocí ClickTracks a dalších nástrojů. Upozornil na důležitost správného výběru klíčového ukazatele, kterým se při testování bude posuzovat efektivita, prodiskutoval správnou dobu průběhu testu a očišťování různých sezónních vlivů. Pro potřebu izolování vlivů na jednotlivé varianty je třeba měnit pouze malé významové části. Jednou z ukázek byl anglický web Blvd suites, na kterém Holba dokázal zaznamenat výrazný vliv přesunu formuláře pro výběr lokality.

Večer završil Josef Hos z AVG Technologies, jenž se nebál ukázat postup při optimalizaci webu jejich zdarma dostupného produktu. Několikrát šokoval klubisty, nejen opakováním starých známých pravd, že levná nabídka by měla vypadat levně a že uživatelé obsah webu očima více skenují než čtou, ale také zajímavými triky, jak pracovali s konverzním procesem uživatelů jejich antivirové ochrany.

Příští setkání nejen klubistů se uskuteční již 30. října 2008 na Konferenci WebTop100, jejíž součástí bude také vyhlášení výsledků a žebříčku WebTop100.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Partneři WebTop100

Hlavní partner
Mediální partneři
Partneři soutěže
Pořadatel

Produkce

Více informací o partnerech »