17. ročník

To nejlepší z digitálního marketingu


Klubový večer WebTop100 – prosinec 2008

Téma: Microsite z pohledu zadavatele a realizátora

Termín: Úterý, 2. prosince 2008 od 17:00

Místo konání: klub Avion,Heřmanova 25, Praha 7


Klubové večery jsou určeny pro Platinum členy a členy Inspirace WebTop100. Více informací o možnostech zúčastnit se vám poskytneme na tel.: 775 854 238 nebo e-mailu: petra.pangracova@webtop100.cz.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Diskutovali

Daniel Dočekal (Proximity Prague)

David Horák (Komerční banka)

Daniel Kafka (První multimediální s.r.o.)

Panelová diskuze: Ing. Aleš Zavoral, Ing. Michaela Beranová, Leoš Špachta, Václav Dobšíček a Robert Haas

Průběh večera

Autor: Luboš Plotěný

Vzhledem k tomu, že to byl poslední letošní klubový večer a navíc ještě před Vánoci, pokusili jsme se ho pojmout trochu více slavnostně a méně tradičně. Takže jsme poprvé do programu zařadili mimo klasických prezentací i panelovou diskusi se zajímavými hosty. Ale pěkně popořadě...

Flash nepřítelem uživatelů

Vše obecnějším úvodem otevřel Daniel Dočekal, který se postupně pokusil odpovědět na otázky:

  • Proč microsite?
  • K čemu microsite?
  • Jak na microsite?
  • Jak ne?


Právě argumenty a důvody, proč si pořídit microsite, shrnul Dan velmi pěkně. Mimo jiné hodně radikálně odsoudil celoflashové mikrostránky a jako hlavní důvody zmínil nemožnost odkázat „dovnitř“ webu, problémy s tiskem či přístupností pro zařízení, jako jsou mobilní telefony apod. Dan ještě upřesnil, že není proti rozumnému použití flashe na webu v kombinaci s běžným textovým obsahem, ale proti vytváření celého webu ve flashi.

Ještě jeden bod z jeho přednášky určitě stojí za vypíchnutí – u microsite je důležité v nejlepším přestat. Na toto téma se později stočila řeč i v panelové diskusi a řešilo se, kdy a jak je vhodné microsite „uzavřít“. Zajímavý tip může být spustit po čase na dané doméně druhé pokračování – když to celkem dobře funguje u filmů, tak proč by to nefungovalo tady.

Dokonalý návrh webu: když nemáte co odebrat

Citátu francouzského spisovatele jménem Antoine de Saint-Exupéry, „víte, že jste dosáhli dokonalosti v designu, nikoliv když nemáte co přidat, ale když nemáte co odebrat,“ se drželi v Komerční bance při vytváření mikrostránek moje-firma.cz. David Horák, který má tento web na starosti, přítomným také objasnil, proč jako ústřední prvek webu zvolili právě kompas a popsal peripetie, které měli při hledání vhodné domény pro tento web.

Právě k názvu domén se následně rozproudila diskuse na téma, zda v názvu domény dávat mezi slova pomlčky či nikoli. Robert Haas ze Symbia doporučil koupit obě varianty a koupit i varianty s překlepy a jediné, co pak musíte rozhodnout, je, ze které domény uděláte tu hlavní a ostatní na ni přesměrujete.

Microsite za 14 dní

Přesně tolik času stačilo podle Daniela Kafky z První multimediální k vytvoření a spuštění microsite Tvůj úsměv. Ten hlavní důvod, proč to šlo tak rychle, byla přímá angažovanost generálního ředitele klienta (v tomto případě firmy Sony), takže odpadly všechny složité a zdlouhavé schvalovací procesy, které tradičně vývoj nového webu hodně citelně opožďují.

Za prohlédnutí na této microsite určitě stojí interaktivní 3D stěna úsměvů, či zajímavé využití Google map pro mapu úsměvů. Daniel Kafka se podělil i o konkrétní čísla k výsledkům celé microsite a s ní spojené reklamní kampaně, která najdete v jeho prezentaci.

Interní microsite

Večer zakončila panelová diskuse, ve které kromě již zmíněných zasedli Aleš Zavoral z Peugeotu, který stojí za microsite pripad308.cz, Michaela Beranová z ČSOB Pojišťovny s webem bobriutoci.cz, Leoš Špachta z Media Factory mající na svědomí brumik.cz, vítěze designové trefy v rámci WebTop100, a Václav Dobšíček z For internet, tvůrce microsite uneseni.cz.

Mluvilo se o tom, že na microsite lze pohlížet i trochu jinak než na nástroj, kterým by měla být oslovena specifická cílová skupina zákazníků firmy, ale efektivní může být i využití microsite dovnitř firmy směrem k jejím zaměstnancům.

Máte-li zájem o kompletní prezentace z klubových večerů, staňte se Platinum členem nebo členem Inspirace WebTop100.

Partneři WebTop100

Hlavní partner
Mediální partneři
Partneři soutěže
Pořadatel

Produkce

Více informací o partnerech »