Inspirace od WebTop100

Marketingový slovník Lesensky.cz

Druhý největší dopravní podnik v České republice se rozhodl pro modernizaci svého webu. Po důkladné analýze následně rovnou poptal nové stránky s důrazem na přehlednost a snadnou ovladatelnost pro všechny generace.
2
2. místo SEO roku 2023
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Podíl organické návštěvnosti webu
    + 80 %
  • Objem placené návštěvnosti
    - 72 %
  • Meziroční úspora za inzerci
    27 %
  • Akvizice a přímé konverze
    + 66 %

Hodnocení experta

Celkové skóre 70 %
Technické řešení (20 %) 75 %
Indexace webu a crawl budget (20 %) 75 %
Práce s obsahem a klíčovými slovy (20 %) 100 %
Implementace CARE fáze na webu (20 %) 50 %
Odkazový profil (20 %) 50 %

Klient

Lesensky.cz

Spojujeme efekt PR s výkonností marketingu. V jedné agentuře a s jednou strategií navrhujeme pro klienty aktivity, které fungují a dávají smysl. Od roku 2009 pomáháme firmám najít, prezentovat a propagovat silné stránky jejich byznysu. Působíme v České republice i v zahraničí.

Cíle projektu

Zvýšení organické návštěvnosti webu

Snížení nákladů na inzerci

Posílení brand awareness Lesensky.cz

Nové zakázky a rozšíření remarketingových publik

„Slovník jsme spustili v březnu 2021. Přinesl nám návštěvnost, kterou jsme dokázali využít na maximum.“

Veronika Duchoňová Brand manager Lesensky.cz

Vizuální výstupy

  • Ukázka slovníkového hesla Public Relations
    1/5 Ukázka slovníkového hesla Public Relations
  • Ukázka slovníkového hesla PPC reklama
    2/5 Ukázka slovníkového hesla PPC reklama
  • Ukázka slovníkového hesla Tisková zpráva
    3/5 Ukázka slovníkového hesla Tisková zpráva
  • Ukázka slovníkového hesla Komunikační strategie
    4/5 Ukázka slovníkového hesla Komunikační strategie
  • Ukázka slovníkového hesla Brand
    5/5 Ukázka slovníkového hesla Brand

Výsledky

88 % Pozice hesel ve vyhledávání v TOP 10

+1250 % Google Search Console

33 % Collabim market share

+100 % Nárůst odkazového profilu

Marketingový slovník potvrdil, že obsah je stále král. Díky kvalitnímu obsahu připravenému na základě poctivé analýzy jsme se dostali na přední pozice na Googlu. Dokonce jsme například s výrazem „tisková zpráva“ předběhli i samotnou Wikipedii. Co víc si může PR a marketingová agentura přát?

Roman Kučera CEO agentury Lesensky.cz

Realizace

Témata & cílové skupiny

Marketingový slovník Lesensky.cz je online oborová znalostní databáze s 66 hesly z oblasti PR, marketingu, reklamy a web designu. Hesla jsme vybrali na základě vyhledávanosti a oborové relevantnosti a zároveň tak, aby byla spojitelná s reálnými produkty a zakázkami naší agentury.

Slovník míří na 4 různé cílové skupiny. První cílovou skupinou jsou potenciální klienti agentury. Na ně pak navazují PR a marketing zaměstnanci, kteří mohou tvořit poradní hlas pro potenciální klienty. Třetí cílovou skupinou jsou studenti a junioři v PR a marketingu, čtvrtou pak média, prostřednictvím kterých posilujeme brand awareness.

cilove skupiny a temata
Cesta navstevnika

Cesta návštěvníka

Slovník slouží jako vstupní brána návštěvníků na náš web. Z jednotlivých hesel vedeme návštěvníky na další hesla, čímž posilujeme naši pozici experta. Zároveň je ale vybízíme ke konverzi – poptávce po našich službách. Kontaktovat nás mohou e-mailem, po telefonu nebo s pomocí kontaktního formuláře, přičemž kontakty jsou v textech umístěny hned dvakrát ve formě banneru a CTA tlačítka. Texty hesel jsou navíc provázané s případovými studiemi a blogovými články, které poskytují podrobnější a odbornější nástavbu daného fenoménu. V případě, že návštěvník slovník opustí, využíváme jeho návštěvu jako získané publikum pro remarketing.

Remarketing a sledování výkonnosti

Prostřednictvím remarketingu nabízíme odkazy na případové studie, odborné články, zároveň však také propagujeme naše produkty a brand. Pokud se k nám návštěvník přes remarketing nevrátí, ale v budoucnu bude opět hledat něco souvisejícího s marketingem, je vysoká pravděpodobnost, že nás opět najde na TOP pozicích vyhledávání. Výkon a stav slovníku sledujeme a vyhodnocujeme pomocí několika nástrojů (Collabim, Google Analytics, Ahrefs a další). Hesla pravidelně aktualizujeme o nové případové studie a optimalizujeme v závislosti na výsledcích. Díky tomu jsou pro vyhledávače stále atraktivní a nepropadají se na nižší pozice.

remarketing
top pozice ve vyhledavani

TOP pozice ve vyhledávání

Před spuštěním slovníku jsme se na relevantní klíčová slova z oboru PR a marketing na první stránce vyhledávání neumisťovali. Dnes se podle dat z Collabimu 63 % hesel slovníku drží v TOP 3 pozicích na Google a 88 % hesel je umístěno v TOP 10. Z průměru asi 200 návštěv měsíčně jsme se dostali na 2 500, z nichž drtivá většina pochází právě ze slovníku. Díky zlepšení SEO se také podařilo snížit náklady na placenou inzerci o 80 %Za dva roky fungování slovníku narostl počet domén odkazujících na náš web na dvojnásobek. Vyplatilo se i umístění odkazu na kontaktní formulář přímo na stránky hesel. Zaznamenali jsme totiž i několik okamžitých poptávek po našich službách.

LESENSKY.CZ s.r.o.

Pomůžeme vám s weby, PR, marketingem i byznys strategií.

LESENSKY.CZ